4 X HYVÄ SYY TREENATA

*Sisältää mainoslinkkejä


Aamulla musta tuntui, että olen vaipumassa aivokoomaan. Keho ja mieli tuntui suorastaan vetelältä. Sitten päätin, että nyt salille mars! Keräsin mielen voimaa ja hörppäsin kupin kahvia, sitten mennään! Mietin että pakko päästä ihmisten ilmoille, haukkaamaan happea ja liikkumaan. Usein liikunta auttaa ja antaa mulle virtaa, niin kävi tälläkin kertaa. Olen huomannut liikunnan monipuoliset vaikutukset omassa hyvinvoinnissa. Tässä tulee omaa kokemusta, sekä luettua faktaa aktiivisen liikunnan hyödyistä!

Energisyys ja arjessa jaksaminen

Liikunta laittaa energian virtaamaan ja verenkierron liikkeelle. Olen huomannut kuntosalitreenin ja juoksulenkkien vaikutukset mun omaan energisyyteen ja arjessa jaksamiseen. Musta tulee nuutunut ja vetelä, ellen pääse liikkumaan muutamaan päivään. Piristävät vaikutukset on nähtävissä samantien treenin jälkeen, jolloin yleensä pursuan hyvää energiaa ja puran sitä helposti, esimerkiksi hassuttelemalla kotona kämppisten kanssa ja heittämällä läppää. En voisi kuvitella eläväni ilman liikuntaa. Kun liikuntarutiiniin pääsee kiinni, siitä tulee hyvän mielen hormoneja tuottava harrastus, joka koukuttaa. 

Unenlaatu syvenee

Liikuntapäivien jälkeen maittaa myös uni. Illalla laitan pään tyynyyn ja sammun kuin saunalyhty. Hyvä treeni on tehnyt tehtävänsä ja parhaimmillaan olen sängyssä jo kymmenen maissa illalla. Yleensä mun ei kannata treenata myöhään illalla, koska sen jälkeen olen seuraavat kolme tuntia ylipirteä, eikä puhettakaan unen saannista. Tämäkin varmasti hyvin yksilöllistä meillä kaikilla, kannattaa etsiä ja kokeilla itselleen ne parhaat rutiinit treenin ajankohtaan. Mun parhaat treenit vedetään yleensä aamuisin, kun energiatasot on parhaimmillaan ja fokus 110%.

 

Liikunnan terveyttä edistävä vaikutus

Säännöllisellä liikunnan harrastamisella on huomattavia terveyttä edistäviä vaikutuksia, kuten moni teistä varmasti osasi sen jo arvata. Tiesitkö, että liikunnan on todettu auttavan myös masennukseen? Näin se on, Hyvä terveys uutisoi asiasta monen muun verkkosivuston tavoin. Allekirjoitan täysin liikunnan vaikutuksen mielen piristymiseen ja yleiseen elämän iloon. Liikunnalla voidaan ennalta ehkäistä myös useiden somaattisten sairauksien syntyä. Säännöllinen liikunnan harrastaminen on itsestään huolehtimista ja terveyden vaalimista.

Ulkoiset muutokset, kiinteytyminen ja lihaskavu.

Monella liikkujalla on varmasti myös ulkonäöllisiä tavoitteita. Halu saada pari kiloa pois painoa, ehkä metsästät pyykkilautavatsaa, tai kasvatat hauista. Ulkoinen olemus on myös osa kokonaisvaltaista hyvinvointia ja liikunta on keino, jolla meistä jokainen voi jossain määrin muokata omaa kehonkoostumusta ja ulkonäköä lähemmäksi omia ihanteita.

Kaikin puolin, liikunnan harrastamisesta näyttää olevan enemmän hyötyä, kuin haittaa. Haittaakin lähinnä vain silloin, jos altistetaan itsemme urheiluvammoille, tai ylikunnolle himotreenaamisella. Kohtuus ja oman kehon kuuntelu on hyvä muistaa.
-M

treenihousut: täältä / toppi: Adidas

Lue myös nämä:

Parhaat vinkit pakaratreeniin

Kuntosalia vai kuviokelluntaa?

Tehokas plyotreeni jaloille

(Visited 895 times, 1 visits today)
mirahautajoki

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 6
Tykkää jutusta