Terveellinen aamupala

Esittelen teille terveellisen aamupalan, jonka toteutan itse lähes joka aamu. Pyrin sijoittamaan suurimmat hiilihydraattiannokset treenin ympärille. Tyypillisesti treenaan aamupäivällä, joten aamupala koostuu aamupuurosta, marjoista ja proteniinismoothiesta. En missaa aamupalaa koskaa, en edes silloin kun nukun pommiin.

Aamupuuro
Aamupuuro

Aamupuuron syöminen on yksi päivän parhaista hetkistä. Olen joskus kammonnut ajatusta kaurapuurosta, mutta kuka sanoi että kaurapuuro pitää nauttia suomalaisittain voisilmän kera? Puurosta tulee raikas ja herkullinen, kun lisäät päälle tuoreita marjoja ja kanelia. Olen itse koukuttunut Alpron soijapohjaisesta Go-On -jugurttirahkasta, jota sipaisen aina lusikallisen puuron päälle, vain siksi että se maistuu hyvältä. Rakastan myös kaikkea makeaa, joten puurosta loihditaan hetkessä jälkiruokamainen laittamalla kevyesti Agave-siirappia kruunaamaan maun.

Proteiinismoothie

Treenaajan proteiinintarve täytetään smoothien muodossa. Tämä raikas juotava juoma rakennetaan vesi pohjaan vanilijan makuisesta herajauheesta, jäisistä mustaviinimarjoista ja vadelmista. Annokseen laitan myös puolikkaan banaanin takaamaan paremman koostumuksen. Suprefood-jauheet maistuu usein pahalle, mutta smoothien seassa makua ei edes huomaa. Lisään teelusikallisen Macaa antamaan virtaa päivään, toisinaan myös Spirulinaa.

smoothie2Rasvan lähteitä käytän aamupalalla vaihdellen. Tällä hetkellä olen innostunut lesitiinijauheesta smoothien kanssa, mutta ajoittain käytän myös kylmäpuristettua kookosöljyä puuron sekaan. Lesitiinijauhe tuo lisää kuohkeutta smoothieen.

Tämä on vain yksi tapa toteuttaa terveellinen aamupala. Smoothieiden ja puuron kanssa voi käyttää mielikuvitusta ja tuunata niistä helposti eri makuisia. Vaihtelu virkistää ja uusia makutestejä kannattaa aina kokeilla.

Herkullisia aamupala hetkiä!

M

(Visited 2 003 times, 1 visits today)
mirahautajoki

4 vastausta artikkeliin “Terveellinen aamupala”

  1. Ihanan kuuloiset sapuskat! Olen tekemässä ruokavaliomuutoksia terveellisempään suuntaan tässä pikkuhiljaa ja hyviä tippejä noi smoothiejutut. Voisi ruveta itsekin vaihtamaan maidon heraan ja veteen + lisätä noita superjuttuja. 🙂

    Terkuin Nora / http://dreamerachiever.com

    • Vesi + herajauhe toimii hyvin smoothiessa. Ainoa miinus on se, ettei smoothie säily niin hyvänä, jos on tarkoitus ottaa esimerkiksi töihin evääksi. Heti valmistamisen jälkeen kuitenkin erinomainen. 🙂

  2. Nam, puuron ohje lähtee kokeiluun 🙂 en oo syöny puuroa pitkääään aikaan, mutta nyt yritän ”opetella” uudelleen. Jospa sun ohjeen mukaan sais puuron alas 🙂 Kiitos!

    • Tuolla ohjeella aamupuuro maistuu melkein jälkkäriltä, jos olet yhtään makean perään niin toimii. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta